Shark Spartan to jeden z kasków, który posiadam w mojej „moto-szafie”. Po przejechaniu w nim kilku tysięcy kilometrów w takcie całego sezonu, nadszedł czas na jego recenzję. Co sądzę o tym kasku? O tym w wideo-recenzji. Poniżej kilka informacji na temat samej skorupy.
Shark Spartan Carbon Silicium trafił do mnie na testy dzięki I’m Inter Motors w zeszłym sezonie. Mieliście okazję posłuchać kilka słów na ten temat w odcinku z pierwszymi wrażeniami z jazdy na Shiver 900. Zatem zainteresowanych odsyłam do tego odcinka.
Shark Spartan Carbon Silicium
Przejdźmy jednak do samej skorupy. Shark Spartan to kask integralny, który doskonale spisze się w trasie oraz na torze. Wykonany jest z wieloosiowych włókien szklanych oraz aramidowych włókien węglowych, a skorupa ma dwa rozmiary. Tu trochę szkoda, że producent, w jednym ze swoich topowych modeli, nie pokusił się o 3 rozmiary garnka. Na szczęście sam kask należy do tych lepiej wyciszonych. Mają na to wpływ zarówno podwójny spoiler jak i „rekinie łuski” na zaślepkach mocowania szyby. Kask pozostaje stabilny również przy większych prędkościach na nakedach, dzięki czemu w trakcie jazdy, nie mam się wrażenia, że zaraz oderwie nam głowę. Mamy też wysuwany podbródek a sama szybka jest dopychana przez napierające powietrze, dodatkowo wygłuszając kask.
Wyściółka jest wykonana z materiałów o właściwościach antybakteryjnych. Można ją również wyjąć i prać. Uważam, że skorupa jest bardzo dobrze wentylowana. Mamy co prawda tylko zero-jedynkową regulację otwarcia, przez co czasami jest aż za zimno w głowę, ale za to latem sprawuje się idealnie. Wentylacja jest na tyle dobra, że bardzo długo jeździłem w nim nie doświadczając parowania szyby. Będzie też ciekawą propozycją dla osób noszących okulary, bo ma specjalną budowę, umożliwiającą jazdę w nich.
Dodatkowo blenda z filtrem UV, która moim zdaniem radzi sobie świetnie. Między krawędzią okulara a wyściółką kasku pozostaje tak niewiele miejsca, że często łapałem się na tym, że jadę z opuszczoną samą blendą. Wizjer jest bardzo łatwy do zdjęcia oraz ponownego założenia. Polega to na wciskaniu szyby w uchwyt co znacznie ułatwia jej czyszczenie. Szyba jak i blenda są wykonane z materiałów o podwyższonej wytrzymałości na zarysowania. Dodatkowo seryjnie dostajemy pinlock’a.
Kask posiada zapięcie podwójne DD, dzięki czemu spokojnie można w nim jechać na każdy tor. Dodatkowo posiada certyfikat ECE 22/05. Moje oczekiwania spełnił doskonale. Poza tym wygląda po prostu zacnie 😉 Poniżej pełna specyfikacja. Kask znajdziecie w ofercie Inter Motors.
Sharka Spartan – specyfikacja
Budowa
- wieloosiowe włókna szklane, aramidowe oraz węglowe
- podwójny spojler tworzący kanał powietrzny, poprawia aerodynamikę i chłodzenie wnętrza
- dwa rozmiary skorupy dla optymalnego dopasowania
- system autoseal, dociskający wizjer do kasku, wycisza podczas szybkiej jazdy, chroni przed niską temperaturą oraz deszczem
- rozkładany podbródek chroniący przed wiatrem
- kompatybilny z SHARKTOOTH®
- easyfit – wygodny dla osób noszących okulary
- możliwość korzystania z dopasowanych akcesoriów
Wizjer
- powłoka chroniąca przed zarysowaniem
- wbudowana blenda z filtrem UV i powłoką przeciw zarysowaniu
- łatwy demontaż bez użycia narzędzi
- Pinlock Max Vision® w zestawie