SECA HYPER to kolejne buty motocyklowe, które znalazły się w mojej Moto-Szafie. Jak sprawdzają się na co dzień? Do jakich zastosowań się nadają? Jak je odbieram po przeszło roku używania? Odpowiedzi w poniższym materiale oraz wideo-recenzji.
SECA HYPER nie miały ze mną lekko na przestrzeni ostatniego sezonu, ale ciągle dzielnie służą. Są to kolejne buty motocyklowe w jakich miałem okazję jeździć, a że minął przeszło rok ja je użytkuję, to nadszedł czas na ich recenzję. Walczyliśmy razem z różnymi warunkami atmosferycznymi, dosiadaliśmy wspólnie różnych motocykli, podróżowaliśmy po różnych drogach i to co mogę powiedzieć o nich na chwilę obecną to to, że są to…
Prawie uniwersalne buty na motocykl
Mam tu na myśli to, że można w nich pojechać na sportowo i torować, można w nich spokojnie podróżować a także używać na co dzień w mieście. Idealnie komponują się z moim kombinezonem SECA REV-UP oraz SECA SRS. Świetnie spisują się z dżinsami motocyklowymi, bo ich rozmiar umożliwia naciągniecie spodni na but. Można też bez problemu wpuścić nogawkę w środek buta, ale ja dżinsami lubię maskować wysokie trzewiki.
Do tego są mega wygodne. Mają przyjemną wyściółkę oraz miękką wkładkę. Podeszwa nie jest zbyt twarda, dzięki czemu można w tych butach swobodnie chodzić. Oczywiście nie dają takiej swobody ruchu co buty stricte turystyczne, ale w stosunku do innych butów jakie posiadam – jest zdecydowanie lepiej. Jedyne do czego tutaj mogę się przyczepić to stukanie, które objawia się gdy wzmocnienie ścianki buta ociera się o wzmocnienie pięty.
Do tego but jest dobrze wentylowany. Wystarczy odpowiednio ustawić nogę na secie by wpuścić nieco świeżości do środka. Przy czym jest to przyjemny strumień powietrza a nie wyziębiający powiew wiatru. Niestety w parze z dobrą wentylacją idzie mniejsza odporność na deszcz, bo woda również wnika do środka wszystkimi otworami wentylacyjnymi. W przypadku ulewy kończy się to wylewaniem wody z buta. Jednak po kilku takich przygodach buty są ciągle całe.
Świetne jest również to jak szybko można je założyć na nogę. Suwak wchodzi głęboko a kończy się mniej więcej w połowie wysokości buta. Reszta co całkiem spory rzep. To świetne rozwiązanie. Noga wchodzi bez problemu, a w razie awarii suwaka i tak uda nam się wrócić do domu bo rzep będzie jako tako trzymać całość do kupy.
SECA HYPER – dla kogo
Tak jak pisałem wcześniej, jest to jeden z tych bardziej uniwersalnych butów. Wiadomo, że nie znajdziecie butów idealnych na wszystkie warunki i do każdego zastosowaniu w motocyklowym świecie, ale SECA HYPER zdaje się nadawać do wielu zastosowań. Są to też buty relatywnie niedrogie jak na sposób ich wykonania oraz protekcji jakie dają. Można je śmiało zaproponować każdej osobie zaczynającej swoją przygodę z motocyklami lub poszukującej czegoś co zapewni odpowiedni stosunek jakości do ceny.
SECA HYPER – charakterystyka
Poniżej cechy charakterystyczne butów. Aktualną cenę znajdziecie na stronie producenta. Miejcie również na uwadze, że buty te występują również w wersji HYPER STX, które posiadają dodatkowo wodoodporną i oddychającą membranę Sympatex.
- Materiał: bardzo lekki, wytrzymały i oddychający MicroFibre
- Buty posiadając certyfikat CE [EN 13634:2010]
- Ochraniacz wewnętrznej i zewnętrznej części kostki
- Twardy ochraniacz pięty, łydki i piszczeli
- Ochraniacze skonstruowane w sposób zapewniający swobodę ruchów
- Slidery ochraniające but przed złapaniem przyczepności w zakręcie
- Odpowiednio ukształtowana podeszwa, utrzymująca stopę na podnóżku
- Panel chroniący stopę w czasie zmiany biegów
- Wnętrze wykonane z oddychającego materiału
- Panele elastyczne zwiększające komfort użytkowania
- Komfortowa, uformowana anatomicznie wkładka
- Zapięcie na zamek błyskawiczny i rzep
Osoby zainteresowane tym, jak wyglądają używane przez sezon buty odsyłam do poniższej wideo-recenzji.