Interphone F5MC – interkom motocyklowy godny polecenia

interphone-f5mc codapl

Interphone F5MC jest jednym z interkomów, motocyklowych jaki miałem okazję używać. W tym artykule trochę na temat tego jak urządzenie to sprawuje się w codziennym użytkowaniu na motocyklu.

Interphone F5MC był jednym z topowych modeli interkomów motocyklowych produkowanych przez Interphone. Obecnie może być trudno dostępny ale jego bezpośrednim następcą jest model INTERPHONE EDGE i możecie go znaleźć w ofercie sklepu Imready.

Interphone F5MC w codziennym użytkowaniu

Używam tego interkomu od przeszło roku i wraz z kaskiem Shark Spartan radzi sobie świetnie. W przeciwieństwie do SENA SMH10R, który miałem okazję używać z kaskiem HJC FG-15, mogę mówić o sporej poprawie, jeśli chodzi o prędkość z jaką mogę się poruszać i słyszeć rozmówcę. O ile wcześniejszy zestaw kończył się już koło 100km/h o tyle ten interkom pozwala cieszyć się rozmową nawet przy 140km/h. Mocniejsze głośniki oraz lepiej wygłuszony kask to skarb 😉

Nigdy też nie spotkała mnie niespodzianka w postaci przedwcześnie wyczerpanej baterii. Urządzenie potrafi naprawdę długo pracować bez ładowania. Czas jego czuwania jest również zaskakujący. Można powiedzieć, że urządzenie naładowane przed zimą, niewiele straciło „soku” do momentu jego kolejnego uruchomienia, już w nowym sezonie.

Skok klawiszy jest dobrze wyczuwalny, nie ma też problemu z odnalezieniem przycisków w rękawicy motocyklowej. Problematyczne jest jednak w nim niezbyt intuicyjne przypisanie funkcji do przycisków. Głośność obsługiwana jest „przednim oraz tylnym” klawiszem, natomiast funkcje urządzenia przypisane są pod górny i dolny klawisz. Zrobiłbym to odwrotnie, bo bardziej logiczne jest obsługiwanie głośności klawiszami „góra – dół”.

Interkom steruje automatycznie głośnością i im więcej szumu w kasku tym większa moc jest kierowana do głośników. Ciekawe rozwiązanie, bo nie trzeba co chwila regulować głośności zestawu. Muzyka również sama się poogłasza. Jednak o ile nie ma problemu podczas komunikacji z innym interkomem o tyle podczas rozmów telefonicznych bardzo często byłem słabo słyszalny.

Interkomem Interphone F5MC można też sterować przy pomocy aplikacji po połączeniu telefonu do urządzenia. Z tym nigdy nie było problemów, tak samo jak z rozmowami telefonicznymi czy parowaniem innych urządzeń. Jest jednak problem ze strony Samsunga S7 EDGE, który pomimo połączenia z interkomem nie odnajduje go poprzez aplikację. Dlatego mając ten telefon możecie natknąć się na ten problem.

Interphone F5MC – minusy

W zasadzie ten interkom ma tylko jeden minus i jest nim dołączony przewód ładowania służący również do połączenia z komputerem. A w zasadzie nie tyle przewód co samo gniazdo jest tu problemem. Nie został tu użyty żaden standard USB, zatem jeśli zgubimy przewód to będzie problem z zamiennikiem. Co prawda w zestawie znajduje się jeszcze inny przewód umożliwiający połączenie dwóch urządzeń na sztywno i ładowanie, to jednak zastanawiającym jest dlaczego producent nie poszedł w kierunku standardowych portów USB. 

Interphone F5MC – podsumowanie

Zdecydowanie jest to urządzenie warte rozważenia jeśli szukacie czegoś dla siebie. Ja obecnie nie wyobrażam sobie jazdy bez interkomu w kasku. Być może gdzieś znajdziecie ten modele na wyprzedaży w rozsądnej cenie – są warte polecenia. Dobra jakość dźwięku i ogólnie przyjazny w użytkowaniu. Nie ma tu tez za dużo zbędnych przewodów a jedynie kontroler wystaje poza kask. Jest na tyle mały, że nie stawia dodatkowego, odczuwalnego, oporu powietrza a jeśli nie jest w użyciu to można go bardzo łatwo zdjąć.

Poniżej szczegółowe informacje oraz wideo-recenzja do której odsyłam zainteresowanych:

  • czas rozmów: do 12 godzin
  • czas czuwania: do 700 godzin
  • czas ładowania: 3 godziny
  • cyfrowa korekcja dźwięku DSP zapewnia najlepszą redukcję szumów
  • kompatybilność ze starszymi typami interkomów Interphone
  • możliwość sparowania do 4 motocyklistów i rozmowy konferencyjnej w systemie full duplex i zasięgu do 1300m
  • możliwość sparowania 3 motocyklistów
  • możliwość sparowania 2 motocyklistów lub kierowcy i pasażera
  • tryb słuchawkowy oraz Hands free
  • łączność poprzez łącze stereo A2DP/AVRCP z odtwarzaczami MP3 lub innymi urządzeniami wykorzystującymi łączność A2DP
  • wybieranie głosowe
  • ponowne wybieranie REDIAL
  • odrzucanie połączeń przychodzących
  • wybieranie ostatniego połączenia
  • kompatybilność z większością dostępnych nawigacji GPS przeznaczonych dla motocyklistów
  • możliwość odbierania komend głosowych
  • łączność bezprzewodowa z odtwarzaczem MP3 w systemie A2DP lub poprzez wejście jack
  • możliwość odsłuchu tej samej muzyki przez kierowcę i pasażera
  • możliwość aktualizacji oprogramowania intercomu poprzez komputer z systemem Windows
  • szczelność potwierdzona atestem IP67 zapewnia najlepszą ochronę przed wilgocią i pyłem
  • Bluetooth® wersja 3.0
  • bateria: akumulatorek wielokrotnego ładowania, Li-Polymer
  • wbudowane radio FM

Rozmiary i waga
– waga 55 gr
– długość: 9 cm
– szerokość: 4.5 cm
– głębokość: 2 cm